SOCIALE VAARDIGHEDEN EN COMMUNICATIE

In de training Sociale vaardigheden en Communicatie leert de cursist een aantal basisvaardigheden zodat hij zich op de werkvloer beter staande kan houden. Want wat doe je wanneer je leidinggevende je niet begrijpt? Hoe zeg je op een nette manier dat je iets niet kunt of niet wilt? Wat doet het met je als je leidinggevende kritiek op je werk heeft? Wanneer je met deze vragen niet goed om kunt gaan, voel je je niet lekker op je werk. Een conflict is dan snel ontstaan.

Deze training maak de deelnemers sociaal vaardiger en weerbaarder.

Doelgroep:

Medewerkers die moeite hebben met sociale vaardigheden en communicatie.

Doel:

De deelnemers worden sociaal vaardiger en weerbaarder.

Resultaat:

  • De deelnemers worden sociaal vaardiger.
  • De deelnemers communiceren beter.
  • De deelnemers kunnen beter omgaan met feedback.
  • De deelnemers kunnen beter omgaan met (mogelijke) conflicten.
  • De deelnemers zijn assertiever geworden.

Groepsgrootte:

  • Maximaal 12 deelnemers.

Duur van de training:

  • Twee dagen van 6 klokuren of vier dagdelen van drie klokuren. Locatie:
  • In overleg. Afsluiting:
  • Certificaat HOLLANDSWERK.

Inhoud van de training:

Dag 1

  • Basisvaardigheden communicatie
  • Gespreksvoering
  • Feedback geven en ontvangen

Dag 2

  • Conflicthantering
  • Assertiviteit